Zojuist heb ik een nieuwe tool geinstalleerd op deze blog, genaamd Snap Shots.
Deze tool voorziet linken op een site of blog van een voorvertoning van die site, zonder dat men naar die site hoeft toe te gaan. Daarnaast kan de tool interactieve samenvattingen geven van Wikipedia artikelen, MySpace profielen, Amazon porducten, kan inline videos laten zien, RSS, MP3s, fotos, grafieken en meer.
Soms levert Snap Shots je de informatie die je nodig hebt, zonder dat je daarvoor de site hoeft te verlaten. En op een ander moment laat het je vooruit kijken, voordat je besluit om de link wel of niet te volgen.
Het moet allemaal nog even blijken of het goed werkt, daarom probeer ik het hier even uit op mijn blog. Ik zie b.v. dat het venster dat verschijnt lang niet altijd volledig zichtbaar is omdat de bovenrand afvalt, of omdat deze achter de geplaatste video verschijnt.
Als je dit niet prettig vindt, dan kun je Snap Shots uitschakelen door de optie aan de rechter bovenkant van een geopend venster. Kies opties - uitschakelen.
zaterdag 2 februari 2008
woensdag 30 januari 2008
Focus: het optimaliseren van je website

Er zijn 2 soorten van optimalisatie van je pagina’s :
- on page optimalisatie
Dit zijn alle factoren die je kunt wijzigen binnen een pagina
- off page optimalisatie
Dit zijn de factoren buiten je pagina die je al of niet kunt aanpassen
We gaan het hier hebben over de off – page factoren.
Welke off page factoren zijn er en welke kunnen we beïnvloeden (*):
• Welke websites naar je site linken *
• Het aantal websites dat naar je site linken *
• De Google Page Rank van de websites die naar je toe linken *
• De pagina titel van de website die naar je toe linkt
• De ‘anker’ tekst in de link die naar je toe linkt
• Het aantal en soorten linken naar de website die naar je toe linkt
• Het totale aantal uitgaande linken in de website die naar jouw toe linken
• Of de website die naar jouw site linkt door Google gezien wordt als een vooraanstaande website
Om onze eigen website te kunnen optimaliseren, moeten we de linkstrategie van de top 10 websites voor ons master keyword analiseren.
Maak een spreadsheet aan met in de kolomkoppen de volgende veldrij namen:
Linkende website – Anker tekst – Page Rank – Link populariteit – Pagina titel – Aantal uitgaande linken
Om er achter te komen welke websites naar een bepaalde website toe linken, gebruik je in het Google zoeveld de volgende zoekopdracht:
Link:www.domeninaam.n/enz
Google levert je dan een lijst met websites die naar de genoemde website toelinken.
De ankertekst is de tekst die gebruikt wordt om te linken. Het is goed voor de ranking om daar belangrijke zoekwoorden voor te gebruiken, die vertellen waar de tekst – en dus de link – over gaat.
De titel van een pagina is heel belangrijk in dit verhaal. Zorg dat je linken krijgt van pagina’s die de belangrijkste zoekwoorden bevatten.
We nemen contact op met de eigenaren van de websites die we naar ons toe willen laten linken. Dit is een tijdsintensief karwei, waar we nog een oplossing voor hopen te bieden.
Labels:
linken,
optimaliseren,
website indexeren,
zoekwoorden
maandag 21 januari 2008
Focus: linkbuilding en PageRank

Over PageRank en het belang van de websites die naar jouw website linken.
PageRank is een getal tussen 1 en 11 dat door Google toegekend wordt aan websites. Voor diverse elementen in een website kent Google punten toe. Het belangrijkste element is inkomende links en de kwaliteit van deze links. Een link van een website met een hogere PageRank weegt zwaarder dan een link van een website met een lagere PageRank. Heeft jouw website een PageRank van 3, probeer dan inkomende links te krijgen van websites over hetzelfde onderwerp, met een hogere PageRank.
Klik hier om de Google Toolbar te downloaden
Labels:
het uitwisselen van links,
linkbuilding,
links,
pagerank
woensdag 16 januari 2008
Focus: optimaliseren door linkbuilding

Hoe krijg je binnen 48 uur je website geïndexeerd?
De meningen zijn verdeeld over het aanmelden bij de zoekmachines. Sommigen zeggen dat je dit niet moet doen en dat dit tijdverspilling is. Anderen zeggen dat het wel degelijk nut heeft. Voor de zekerheid dus toch maar doen.
Via onderstaande links kunt u uw sites aanmelden bij de betreffende zoekmachines:
Aanmelden bij Google
Aanmelden bij Dmoz.org, een internet directory, met wereldwijde websites verdeeld in categorien.
Aanmelden bij Ilse
Lycos is aan het veranderen, waardoor je tijdelijk je website niet kunt aanmelden. Check deze link of dat nu nog zo is
Yahoo biedt geen gelegenheid je site toe te voegen
Aanmelden bij Track / Kobala
Zorg ook voor zo veel mogelijk links en bezoekers naar je site. In deze blog zal ik daar nog regelmatig op terug komen.
Hoe zorg je zo snel mogelijk voor links naar je site?
1. Zorg dat je linkt met sites over hetzelfde onderwerp. Mensen zoeken informatie en de gelinkte informatie moet goed relevant zijn.
Voorbeeld:
http://www.karelgeenen.nl/13/backlinks-verkrijgen-door-je-handtekening/
2. Meldt je aan bij startpagina's
Een goede mogelijkheid is bijvoorbeeld:
www.pimpstart.nl. Maak een eigen startpagina aan voor je onderwerp.
www.jouwpagina.nl. Hier kun je zelf een groot deel van je domeinnaam bepalen.
3. Vraag collega's om links uit te wisselen.
vrijdag 11 januari 2008
Focus: Optimaliseren van een webpagina (2)

Als je wat aan je website verandert, kan dat enige invloed hebben op wat Google daar mee doet. Maar eigenlijk zijn er maar twee dingen uiterst belangrijk om mensen te trekken: ten eerste: zorg voor uitstekende content en ten tweede zorg dat je gevonden wordt. Alle andere factoren, zoals de zoekwoorden dichtheid, de juiste plaats van de zoekwoorden (ofwel de pagina gerelateerde factoren) zijn van ondergeschikt belang. Ten tweede: echt van belang zijn de niet pagina gerelateerde factoren. Daar gaan we het in de komende blogs over hebben.
woensdag 9 januari 2008
Focus: Het optimaliseren van een webpagina (1)
Een nieuwe trend in het optimaliseren van website pagina's is de z.g. 'reverse optimisation', ofwel 'omgekeerde optimalisatie'. Deze techniek werkt als volgt: type de belangrijkste zoekterm van een bepaalde pagina in in de zoekmachine en kijk welke webpagina's bovenaan staat in de ranking. Analyseer vervolgens de 5 bovenste pagina's op de volgende onderwerpen:
a. Google ranking. Dit kun je doen met de Google Toolbar in je browser. Er wordt een groen balkje vertoond met een waarde tussen 0 en 11.
b. Kijk in de broncode of de term voorkomt in een 'header tag'; aangeduid met h1 (tussen <>) of head (tussen <>)
c. De term komt regelmatig voor in de tekst.
d. De term komt voor in de tags van de afbeeldingen
e. De term komt zowel voor in de grootste kop boven de pagina als in de tekst direct daaronder.
f. De term komt voor aan het einde van de pagina.
De truc is nu om deze optimalisatie factoren net even beter te doen dan de meeste concurrerende web pagina's hebben gedaan.
Een voorbeeld
We gaan de home pagina optimaliseren van een site met de domeinnaam www.uw-video-online.nl Het z.g. 'master keyword' is hier: 'video online'.
a. De Google ranking is 2. Dat is laag en ons doel is dit minstens op te veizelen naar 5. Daarop komen we later in deze blog terug.
b. In de broncode komt 'video online' in de kop voor voor:
head (tussen <>)
dit is goed.
c. De term komt regelmatig voor in de tekst: in totaal 6 keer. (Hoe kom je daar snel achter? > copieer de tekst in een Word doc, kies Bewerken> zoeken. Typ de term in en klik op 'alles zoeken')
d. De term komt voor in de tag van de afbeelding. Door er met de muis op te staan verschijnt deze tag.
e. De term komt voor in de grootste kop, zowel als in de tekst daaronder.
f. De term komt inderdaad voor aan het einde van de tekst.
Conclusie: De ranking van deze site is laag, dat lijkt niet veroorzaakt te worden door de tags van de home pagina.
a. Google ranking. Dit kun je doen met de Google Toolbar in je browser. Er wordt een groen balkje vertoond met een waarde tussen 0 en 11.
b. Kijk in de broncode of de term voorkomt in een 'header tag'; aangeduid met h1 (tussen <>) of head (tussen <>)
c. De term komt regelmatig voor in de tekst.
d. De term komt voor in de tags van de afbeeldingen
e. De term komt zowel voor in de grootste kop boven de pagina als in de tekst direct daaronder.
f. De term komt voor aan het einde van de pagina.
De truc is nu om deze optimalisatie factoren net even beter te doen dan de meeste concurrerende web pagina's hebben gedaan.
Een voorbeeld
We gaan de home pagina optimaliseren van een site met de domeinnaam www.uw-video-online.nl Het z.g. 'master keyword' is hier: 'video online'.
a. De Google ranking is 2. Dat is laag en ons doel is dit minstens op te veizelen naar 5. Daarop komen we later in deze blog terug.
b. In de broncode komt 'video online' in de kop voor voor:
head (tussen <>)
dit is goed.
c. De term komt regelmatig voor in de tekst: in totaal 6 keer. (Hoe kom je daar snel achter? > copieer de tekst in een Word doc, kies Bewerken> zoeken. Typ de term in en klik op 'alles zoeken')
d. De term komt voor in de tag van de afbeelding. Door er met de muis op te staan verschijnt deze tag.
e. De term komt voor in de grootste kop, zowel als in de tekst daaronder.
f. De term komt inderdaad voor aan het einde van de tekst.
Conclusie: De ranking van deze site is laag, dat lijkt niet veroorzaakt te worden door de tags van de home pagina.
maandag 7 januari 2008
Hoe je de dingen gedaan krijgt die je ook echt gedaan wilt hebben

“Focus is de krachtigste tool om te komen tot schepping”
Hans Temming, bij het nieuwe jaar 2008
Beste ondernemer,
Als ondernemer wil je vooruit komen. De eenvoudigste en krachtigste tip die u hiervoor kunt krijgen is je te concentreren op één ding tegelijk. Vergelijk dit met een vergrootglas; houdt deze in de juiste stand naar de zon gericht en op de juiste afstand van een voorwerp, en de zonnestralen blijken samengebundeld een verzengende straal te vormen. Concentratie van de aandacht levert op dezelfde manier een enorme kracht op.
Hoe kun je je aandacht optimaal concentreren?
Een eenvoudig tip is weer: maak een lijstje met zaken die gedaan moeten worden. Zet deze zaken in volgorde van belangrijkheid. Begin met je volle aandacht aan het bovenste onderwerp. Zorg dat dit onderwerp goed afgehandeld wordt en ga naar het volgende onderwerp. Laat je niet afleiden! Dat laatste is wellicht het moeilijkst: overal dienen zich prikkels aan. Factoren die een rol spelen zijn dan ook:
- Je omgeving, de plek waar je werkt. Rust, ruimte en regelmaat is een gevleugelde spreuk uit de jaren 50. Is nu, anno 2008, nog steeds geldig en wellicht nog nadrukkelijker omdat het aantal informatiebronnen explosief is toegenomen
- Wat er tussen de oren omgaat. Zet de knop om en daarmee alle storende gedachten uit je hoofd. Dit klinkt simpel, en dat is het ook voor wie het toepast. Voor wie er moeite mee hebben: zeg tegen jezelf dat je de knop om kunt zetten. De knop die je gedachten even ‘uit’ zetten. En doe het vervolgens. Punt. Zonder twijfel en volledig. Laat alleen gedachten toe m.b.t. je aandachtgebied.
Een nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe geluiden.
Vandaag kun je besluiten het anders te doen voor de rest van het jaar; je leven.
Abonneren op:
Posts (Atom)