vrijdag 11 januari 2008
Focus: Optimaliseren van een webpagina (2)
Als je wat aan je website verandert, kan dat enige invloed hebben op wat Google daar mee doet. Maar eigenlijk zijn er maar twee dingen uiterst belangrijk om mensen te trekken: ten eerste: zorg voor uitstekende content en ten tweede zorg dat je gevonden wordt. Alle andere factoren, zoals de zoekwoorden dichtheid, de juiste plaats van de zoekwoorden (ofwel de pagina gerelateerde factoren) zijn van ondergeschikt belang. Ten tweede: echt van belang zijn de niet pagina gerelateerde factoren. Daar gaan we het in de komende blogs over hebben.
woensdag 9 januari 2008
Focus: Het optimaliseren van een webpagina (1)
Een nieuwe trend in het optimaliseren van website pagina's is de z.g. 'reverse optimisation', ofwel 'omgekeerde optimalisatie'. Deze techniek werkt als volgt: type de belangrijkste zoekterm van een bepaalde pagina in in de zoekmachine en kijk welke webpagina's bovenaan staat in de ranking. Analyseer vervolgens de 5 bovenste pagina's op de volgende onderwerpen:
a. Google ranking. Dit kun je doen met de Google Toolbar in je browser. Er wordt een groen balkje vertoond met een waarde tussen 0 en 11.
b. Kijk in de broncode of de term voorkomt in een 'header tag'; aangeduid met h1 (tussen <>) of head (tussen <>)
c. De term komt regelmatig voor in de tekst.
d. De term komt voor in de tags van de afbeeldingen
e. De term komt zowel voor in de grootste kop boven de pagina als in de tekst direct daaronder.
f. De term komt voor aan het einde van de pagina.
De truc is nu om deze optimalisatie factoren net even beter te doen dan de meeste concurrerende web pagina's hebben gedaan.
Een voorbeeld
We gaan de home pagina optimaliseren van een site met de domeinnaam www.uw-video-online.nl Het z.g. 'master keyword' is hier: 'video online'.
a. De Google ranking is 2. Dat is laag en ons doel is dit minstens op te veizelen naar 5. Daarop komen we later in deze blog terug.
b. In de broncode komt 'video online' in de kop voor voor:
head (tussen <>)
dit is goed.
c. De term komt regelmatig voor in de tekst: in totaal 6 keer. (Hoe kom je daar snel achter? > copieer de tekst in een Word doc, kies Bewerken> zoeken. Typ de term in en klik op 'alles zoeken')
d. De term komt voor in de tag van de afbeelding. Door er met de muis op te staan verschijnt deze tag.
e. De term komt voor in de grootste kop, zowel als in de tekst daaronder.
f. De term komt inderdaad voor aan het einde van de tekst.
Conclusie: De ranking van deze site is laag, dat lijkt niet veroorzaakt te worden door de tags van de home pagina.
a. Google ranking. Dit kun je doen met de Google Toolbar in je browser. Er wordt een groen balkje vertoond met een waarde tussen 0 en 11.
b. Kijk in de broncode of de term voorkomt in een 'header tag'; aangeduid met h1 (tussen <>) of head (tussen <>)
c. De term komt regelmatig voor in de tekst.
d. De term komt voor in de tags van de afbeeldingen
e. De term komt zowel voor in de grootste kop boven de pagina als in de tekst direct daaronder.
f. De term komt voor aan het einde van de pagina.
De truc is nu om deze optimalisatie factoren net even beter te doen dan de meeste concurrerende web pagina's hebben gedaan.
Een voorbeeld
We gaan de home pagina optimaliseren van een site met de domeinnaam www.uw-video-online.nl Het z.g. 'master keyword' is hier: 'video online'.
a. De Google ranking is 2. Dat is laag en ons doel is dit minstens op te veizelen naar 5. Daarop komen we later in deze blog terug.
b. In de broncode komt 'video online' in de kop voor voor:
head (tussen <>)
dit is goed.
c. De term komt regelmatig voor in de tekst: in totaal 6 keer. (Hoe kom je daar snel achter? > copieer de tekst in een Word doc, kies Bewerken> zoeken. Typ de term in en klik op 'alles zoeken')
d. De term komt voor in de tag van de afbeelding. Door er met de muis op te staan verschijnt deze tag.
e. De term komt voor in de grootste kop, zowel als in de tekst daaronder.
f. De term komt inderdaad voor aan het einde van de tekst.
Conclusie: De ranking van deze site is laag, dat lijkt niet veroorzaakt te worden door de tags van de home pagina.
maandag 7 januari 2008
Hoe je de dingen gedaan krijgt die je ook echt gedaan wilt hebben
“Focus is de krachtigste tool om te komen tot schepping”
Hans Temming, bij het nieuwe jaar 2008
Beste ondernemer,
Als ondernemer wil je vooruit komen. De eenvoudigste en krachtigste tip die u hiervoor kunt krijgen is je te concentreren op één ding tegelijk. Vergelijk dit met een vergrootglas; houdt deze in de juiste stand naar de zon gericht en op de juiste afstand van een voorwerp, en de zonnestralen blijken samengebundeld een verzengende straal te vormen. Concentratie van de aandacht levert op dezelfde manier een enorme kracht op.
Hoe kun je je aandacht optimaal concentreren?
Een eenvoudig tip is weer: maak een lijstje met zaken die gedaan moeten worden. Zet deze zaken in volgorde van belangrijkheid. Begin met je volle aandacht aan het bovenste onderwerp. Zorg dat dit onderwerp goed afgehandeld wordt en ga naar het volgende onderwerp. Laat je niet afleiden! Dat laatste is wellicht het moeilijkst: overal dienen zich prikkels aan. Factoren die een rol spelen zijn dan ook:
- Je omgeving, de plek waar je werkt. Rust, ruimte en regelmaat is een gevleugelde spreuk uit de jaren 50. Is nu, anno 2008, nog steeds geldig en wellicht nog nadrukkelijker omdat het aantal informatiebronnen explosief is toegenomen
- Wat er tussen de oren omgaat. Zet de knop om en daarmee alle storende gedachten uit je hoofd. Dit klinkt simpel, en dat is het ook voor wie het toepast. Voor wie er moeite mee hebben: zeg tegen jezelf dat je de knop om kunt zetten. De knop die je gedachten even ‘uit’ zetten. En doe het vervolgens. Punt. Zonder twijfel en volledig. Laat alleen gedachten toe m.b.t. je aandachtgebied.
Een nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe geluiden.
Vandaag kun je besluiten het anders te doen voor de rest van het jaar; je leven.
Abonneren op:
Posts (Atom)